Danas smo u našoj školskoj biblioteci obilježili Međunarodni dan pismenosti.
Ovaj dan, koji je utemeljio UNESCO davne 1967. godine kako bi promovirao važnost pismenosti, obilježava se svake godine 8. septembra, a cilj mu je upozoriti na problem nepismenosti, koji još postoji u većem dijelu svijeta, kao i na nejednake uvjete za učenje.
Pismenost je osnovno ljudsko pravo za sve. Otvara vrata za uživanje drugih ljudskih prava, većih sloboda i globalnog povezivanja. Pismenost je temelj za sticanje šireg znanja, vještina, vrijednosti, stavova i ponašanja kako bi njegovali kulturu trajnog mira zasnovanu na poštovanju jednakosti i nediskriminaciji, vladavini prava, solidarnosti, pravdi, različitosti i toleranciji i izgradnji harmoničnih odnosa sa sobom, drugim ljudima i planetom. Međutim, statistika kaže da 2022. godine, najmanje jedna od sedam odraslih osoba od 15 i više godina (765 miliona) nije imala osnovne vještine pismenosti. Osim toga, milioni djece se bore da steknu minimalne nivoe znanja u čitanju, pisanju i računanju, dok oko 250 miliona djece od 6 do 18 godina ne pohađa školu.
Ove godine obradili smo ovogodišnju tema Međunarodog dana pismenosti – “Promoviranje višejezičnog obrazovanja: Pismenost za međusobno razumijevanje i mir”. Postoji hitna potreba da se iskoristi transformativni potencijal pismenosti za promicanje međusobnog razumijevanja, društvene kohezije i mira.
Bila je ovo prilika da se nagrade učenici koji su najviše čitali u prošloj školskoj godini, kao i oni koji su čitali možda ono što nije uobičajeno za njihov uzrast. Oni su govorili o svojim čitalačkim navikama i šta za njih predstavlja čitanje i pismenost. Istakli su da se protiv „makro nepismenosti“, bore svojim „mikro nastojanjima“, ispravljajući druge i ukazujući im na napravilo pisanje. Naglasili su još, da ne griješe samo mladi, već da to čine i odrasli, naročito na društvenim mrežama, pa tako i odrasli NEZNAJU, SUMLJAJU DALI JE NEŠTO NAJ BOLJE i prave sl. greške.
Ne možemo nažalost, zaustaviti ratove u svijetu, genocid u Gazi, nahraniti sve gladne u svijetu, pobrinuti se za veliki broj migranata, ali možemo učiti i sticati znanje. Pismen čovjek je dobrobit za društvo.