Dana 26.02.2024. godine, povodom predstojećeg Međunarodnog dana prevencije vršnjačkog nasilja, poznatog i pod imenom Pink shirt day, u amfiteatru Treće gimnzaije održan je okrugli sto na temu „Mitovi o vršnjačkom nasilju“ u kojem su učestvovali učenici srednjih škola: Treće gimnazija, Srednja škola „28. juni“, Srednja škola primijenjenih umjestnosti i Srednjoškolski centar Vogošća.
Srednju školu primijenjenih umjetnosti su predstavljali učenici IIIB odjeljenja Uma Hasanagić, Helena Mićević, Ajla Kadrić, Amila Selimović i Tarik Bećirbegović.
Na početku programa svim prisutnim obratila se Hasija Dedović, pedagogica Treće gimnazije. Učesnicima je predstavljen Prvi izvještaj o stanju prava djece u Bosni i Hercegovini i Bilten „Zajedno za mir: Kažimo NE nasilju i diskriminaciji“ koji su uređivali učenici Treće gimnazije. Potom je otvorena diskusija na temu okruglog stola: „Mitovi o vršnjačkom nasilju“. Inspirisani jednim od najvećih filozofa antičke Grčke Aristotelom i njegovom podjelom govora na epos (govor kojim se prepričavaju događaji iz prošlosti), mythos (govor koji oblikuje i sugeriše istinu) i logos (govor filozofije, činjenica i istine) kroz diskusiju, potkrijepljene činjenicama, mitove o vršnjačkom nasilju izdižu na nivo logosa.
Neki od spomenutih mitova su:
1. Vršnjačko nasilje nije nasilje.
Vršnjačko nasilje se često minimalizira kao ‘normalno’ ili ‘dio odrastanja’, ali to je ozbiljan problem koji može imati značajne negativne posljedice po mentalno i fizičko zdravlje žrtve.
Činjenica: Svako namjerno ponašanje koje uzrokuje fizičku, emocionalnu i/ili psihološku štetu drugoj osobi smatra se nasilje, bez obzira na starost počinitelja ili žrtve.
2. Vršnjačko nasilje je samo ‘teasing’ i djeca će ga ‘prerasti’.
‘Teasing’ se često vidi kao bezopasna zabava, ali može biti preteča ozbiljnijem nasilju te imati dugotrajne negativne posljedice za žrtvu.
Činjenica: Istraživanja pokazuju da djeca koja su izložena vršnjačkom nasilju su u većem riziku od razvoja emocionalnih problema, depresije, anksioznosti, pa čak i suicidalnih misli.
Neki od zaključaka okruglog stola su:
-Razgovori u ovakvom fomratu su potrebni u osnovnim i srednjim školama.
-Moramo biti svjesni da smo dio problema ali i rješenja.
-Šutnja nikad nije rješenje na nasilje.
-Ne trebamo bit jači nego bolji.
-Potrebno je više slušati djecu i učenike.

Berina Alihodžić, prof.