Ove godine, Međunarodni dan pismenosti – 8. septembar obilježava se pod motom "Promocija pismenosti u digitalnom dobu", a mi smo ga već tradicionalno obilježili u našoj školskoj biblioteci, sa polaznicima Sekcije Mipovci-Kreativci- Umjetnici.
Bila je ovo prilika da nagradimo našeg učenika Vedada Kusturu – IVa, koji je tokom prošle školske godine pokazao zavidan „nivo digitalne pismenosti", osvojivši i nagradu – knjige za školsku biblioteku (učešće na konkursu časopisa Školegijum – pdf zidne novine.)
Digitalizacija mijenja načine na koje učimo, živimo, radimo i družimo se, i na pozitivne i na negativne načine, ovisno o tome kako se s njom angažujemo. Dok digitalni alati mogu pomoći u proširenju mogućnosti učenja za marginalizirane grupe, uključujući 739 miliona mladih i odraslih koji nemaju osnovne vještine pismenosti, ova digitalna promjena također riskira stvaranje dvostruke marginalizacije – isključenosti ne samo iz tradicionalnog učenja pismenosti već i iz prednosti digitalnog doba. Digitalizacija također pokreće druga pitanja, uključujući pitanja privatnosti, digitalni nadzor, pojačane predrasuda, etiku, rizik od pasivne konzumacije i utjecaje na okoliš.
Osim čitanja i pisanja na papiru, pismenost u digitalnom dobu omogućava ljudima da sigurno i na odgovarajući način pristupe, razumiju, procjenjuju, kreiraju, komuniciraju i koriste digitalni sadržaj. Pismenost je također ključna za poticanje kritičkog mišljenja, razlučivanje vjerodostojnih informacija i snalaženje u složenim informacijskim okruženjima.
Danas smo ipak u mislima i u srcu bili sa djecom Gaze i svom djecom iz svih ratom zahvaćenih područja, koja nemaju ni elementarno ljudsko pravo – pravo na život. Želimo da i oni imaju pravo da uče i idu u školu, kao njihovi vršnjaci širom svijeta.